Pagina's

vrijdag 2 november 2018

Storm

Hallo allemaal,
Op het moment dat ik dit blog voor jullie schrijf,
is het buiten echt van dat lekkere gure herfstweer.
Ik heb me daar ook door laten inspireren met het projectje wat ik voor jullie heb gemaakt.
 
 
Hello all, The moment I write this blog for you, is it really outside of that nice and bitter autumn weather. I also let myself be inspired by the project that I made for you.
 
Ik heb het volgende gebruikt:
Stencil van Pronty 470.803.036
PanPastel; Raw Umber, Burnt Sienna, Yellow Ochre
Versamark
Gesso
Gelattos; caramel, Curcuma, Hazelnut, Iced Coffee
zwarte aquarelpotlood van Stabilo 
 
I have used the following: Stencil of Pronty 470.803.036 PanPastel; Raw Umber, Burnt Sienna, Yellow Ocher Versamark Gesso Gelattos; caramel, Curcuma, Hazelnut, Iced Coffee black watercolor pencil from Stabilo
 
 
 
Als eerste heb ik met drie kleuren PanPastel de basis opgezet.
Na elke laag PanPastel wat ik aanbreng, fixeer ik het papier met een fixeerspray.
 
First I have set up the basis with three colors PanPastel. After each layer of PanPastel I apply, I fix the paper with a fixer spray.
 
 
Onderstaande stencil heb ik gebruikt.
Kijk hoe makkelijk het is om de rondjes eruit te halen.
Verschillende motieven op een stencil, hoe leuk èn makkelijk is dat.
Ik schrijf ook altijd het nummer van de stencil op de stencil zelf,
super handig om de goede stencil terug te vinden. 
 
I used the stencil below. See how easy it is to take the circles out. Different motifs on a stencil, how nice and easy that is. I always write the number of the stencil on the stencil itself, super handy to find the good stencil.
 
 
 
 Een van de stukjes uit het stencil heb ik gebruikt om structuur op mijn project te zetten.
Je kunt met zo'n los stukje lekker over makkelijk bij.
 
I used one of the pieces from the stencil to put structure on my project. You can easily access it with such a loose piece.
 
 
 
 
 
Met versamark bewerk ik weer een ander stukje van de stencil op mijn achtergrond. Daar ga ik dan weer overheen met Panpastel. Zo krijg je een wat donkerdere afdruk.
 
With versamark I edit another piece of the stencil on my background. I'll go over there again with Panpastel. This way you get a somewhat darker print.
 
 
Ik stempel onderin een man met een paraplu. Deze stempel ik ook op een los papiertje .
Deze mask leg ik over mijn stempel heen en ik stempel meerdere keren de regendruppels.  
 
I stamp a man with an umbrella at the bottom. I also stamp this on a loose piece of paper. I put this mask over my stamp and I stamp the raindrops several times.
 
 
De dichte rondjes haal ik ook uit de stencil en teken ik willekeurig op mijn werk.
 
I also remove the closed circles from the stencil and draw them randomly at my work.
 
 
Eerst bewerk ik de rondjes met witte Gesso. Daarna breng ik laag voor laag verschillende kleuren gelatos op waarbij de laag steeds kleiner wordt.
 
First I edit the circles with white Gesso. Then I apply different colors of gelatos layer by layer, with the layer becoming smaller and smaller.
 
 
 
Als laatste zet ik rond de rondjes een zwarte lijn met een aquarelpotlood van Stabilo die ik daarna uitdoezel.
 
Finally, I put a black line around the circles with a watercolor pencil from Stabilo, which I then put out.
 
 
Daarna een leuke quote opgezocht en deze ook met PanPastel bewerkt en opgeplakt.
 
Then looked up a nice quote and also edited and pasted it with PanPastel.
 
 
 
 
Ik hoop dat ik jullie weer heb kunnen inspireren en graag tot een volgende keer
Een hele fijne dag gewenst.
 
I hope that I have been able to inspire you again and I hope to see you soon. Have a nice day.
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten