Pagina's

maandag 14 januari 2019

Two cards, one background

Hallo allemaal,

Vandaag laat ik jullie twee kaarten zien, die ik maakte uit één achtergrond. De Pronty producten die ik gebruikt heb zijn:
A4 stencil Grunge circles by Julia Woning 470.765.005
15 x 15 stencil Up do 470.801.048
-
Hello and welcome

Today I would like to show you two cards I made from one background. These are the Pronty products I used:
A4 stencil Grunge circles by Julia Woning 470.765.005
15 x 15 stencil Up Do 470.801.048


Daar gaan we:
Ik depte distress inkt op het stencil en spoot er water op.
-
Here we go:
I pressed distress inkpads onto the stencil and spritzed with water.


Ik legde een vel aquarelpapier op het stencil en drukte het aan.
-
I put a watercoour paper on top and pressed.

Op een tweede vel legde ik het gebruikte stencil om nog een afdruk te maken. Het werd erg licht, dus legde ik het vel in de inkt op die nog op mijn craftsheet lag. Wow, die was mooi!
-
On a second sheet I put the stencil again to make an impression of the circles. It didn't work out that well, so I pushed the sheet into the ink that was left on my craft sheet. Wow, what a nice surprise!


Ik besloot met het tweede vel verder te gaan. Het (inmiddels schone) stencil legde ik op het gedroogde vel en stempelde tekst door het stencil. Daarna sponsde ik met dezelfde kleuren, met het stencil nog steeds op het vel.
-
I decided to work on the second sheet. I put the (now clean and dry) stencil on the sheet and stamped text through the stencil. After that I sponged with the same colours, with the stencil still in place. 


Ik sneed twee kaarten uit dit A5-vel en bewerkte ze op verschillende manieren.
Op de eerste stencilde ik met Archival Potting Soil de Up Do dame van Pronty.
-
 I cut two cards from the A5 sheet and made two different cards out of them. On the first one I stencilled the Up Do lady by Pronty with Archival Potting Soil.
Op de andere heb ik uitgebreid gestempeld.
-
On the other one I stamped and coloured various images.

Om de kaarten af te maken sponsde ik langs de randen en ging met het donkerbruine inktkussen direct over de randjes. Daarna geplakt op creme-witte kaarten.

Ik hoop dat ik je met deze kaarten heb geïnspireerd. Ik heb in elk geval een aangename middag gehad met het maken er van!

Lieve groetjes,
-
To finish the cards I sponged around the edges and swiped the dark brown ink pad around the edges as well. Then I adhered them to off-white cardstock.

I hope I have inspired you with these makes. I surely had lots of fun making them!

Kind regards,



Geen opmerkingen:

Een reactie posten