Pagina's

zondag 2 december 2018

Kerststerren



Hallo allemaal, 
Hello everybody
Wat een verwennerij om een pakketje te krijgen met allemaal nieuwe spulletjes. Maar hoe moeilijk is het om te kiezen waar je mee gaat beginnen.
Ik heb gekozen voor de MDF-sterren. Deze zitten met zijn drieën in een pakket met een frame erbij.
Ik heb ze alle drie anders bewerkt zodat je kunt zien hoe veelzijdig de sterren zijn.

What a treat to get a package with all new stuff. But how difficult is it to choose where you are going to start.
I chose the MDF stars. These are all three in a package with a frame.
I have edited all three differently so that you can see how versatile the stars are.


Wat heb ik allemaal gebruikt:
460.400.180 MDF sterren van Pronty Crafts by Raffzz
470.802.074 Maskstencil met sterren
Zwarte gesso
Witte gesso
Oud boek
Extra Heavy gel medium
Distress paint in de kleuren..
Goud en bronzen wax
Goudkleurige pen
versamark 
embossingpoeder
heattool


En spulletjes om de sterren aan te kleden zoals stansjes houten ornamentjes, kleine piepschuim balletjes, sneeuwpasta, etc

What have I used:
460,400,180 MDF stars from Pronty Crafts by Raffzz
470.802.074 Mask stencil with stars
Black gesso
White gesso
Old book
Extra Heavy gel medium
Distress paint in the colors ..
Gold and bronze wax
Gold-colored pen
versamark
embossingpowder
heat tool
And stuff to dress the stars like  wooden ornaments, small polystyrene balls, snow paste, etc


 


Eerst heb ik de basis aangebracht.
Eén ster heb ik bewerkt met zwarte gesso . Het frame heb ik eerst bewerkt met het stencil 470.802.074 en structuurpasta en toen deze droog was heb ik deze  geverfd met zwarte gesso

First I applied the base.
I have edited one star with black gesso. I first edited the frame with the stencil 470.802.074 and structure paste and when it was dry I painted it with black gesso




Met een gouden stift heb ik het menu midden op de ster geschreven. Daarna heb ik het frame erop geplakt.
Voor de zwarte ster heb ik pasta en een plastic lepel en vork ook in de zwarte gesso gezet. Deze op ik willekeurig op het frame geplakt.
Met wax heb ik hier en daar accenten aangebracht en op het laatst een mooie gouden strik.
Zo creëer je een leuk, origineel menukaartje voor op de kersttafel.

With a golden marker I wrote the menu in the middle of the star. Then I stuck the frame on it.
For the black star I also put pasta and a plastic spoon and fork in the black gesso. These are stuck on the frame at random.
With wax I have here and there accented and at last a beautiful golden bow.
This way you create a nice original menu for the Christmas table.


 
Twee sterren heb ik bewerkt met witte gesso. Uit een uit boek heb ik stroken gescheurd en deze op de sterren geplakt het gel medium
Nadat deze helemaal droog was heb ik ze bewerkt met distress paint, de kleur antique linen. De kleuren weathered wood, vintage photo en walnut stain heb ik als tweede laag aangebracht en deze verdund met water zodat de kleuren mooi in elkaar overlopen.

I have edited two stars with white gesso. From a book I broke strips and stuck them on the stars the gel medium
After it was completely dry, I worked it with distress paint, the color antique linen. I applied the colors weathered wood, vintage photo and walnut stain as a second layer and diluted it with water so that the colors flow together nicely.



Op één ster heb ik, op een derde , samengebonden takjes opgeplakt met eronder verbandgaas.
De bomen en het hertje heb ik uitgestanst en bewerkt met witte embossing poeder van Ranger.
Ik heb nog een houten kerkje en sterretjes er opgeplakt Als afwerking heb ik hele kleine piepschuimballetjes aangebracht.
Dit idee heb ik uit een engels tijdschrift gehaald en mijn eigen touch eraan gegeven.

On one star I have, on a third, bonded twigs with gauze underneath.
I punched out the trees and the deer and processed them with white embossing powder from Ranger.
I still have a wooden church and stars stuck on it. As a finishing touch I applied very small polystyrene foam balls.
I took this idea from an English magazine and gave it my own touch.

 

De andere ster heb ik wat eenvoudiger gehouden. Ik heb mooie kerststerren, poinsettia,  uitgestanst en wat takjes. Deze heb ik bewerkt met distressinkt Antique linen. Ook de tekst heb ik uitgestanst en bewerkt. Dit heb ik op de bewerkte MDF ster geplakt.

The other star I kept some simpler. I have beautiful Christmas stars, poinsettias, punched out and some branches. I have edited these with distress ink Antique linen. I also punched out and edited the text. I stuck this on the edited MDF star.

Op het laatst heb ik een mooi organza lint erdoor geregen zodat het een hanger wordt. Deze kun je leuk als “kerstkaart” geven met de feestdagen.

In the end I put a nice organza ribbon through it so that it became a pendant. You can give this as a "Christmas card" with the holidays.


Ik hoop dat ik jullie weer wat inspiratie heb kunnen geven.  
Tot een volgende keer.

I hope that I have been able to give you some inspiration again.
See you next time.



 



















Geen opmerkingen:

Een reactie posten