Pagina's

donderdag 27 september 2018

3-layer kaartje


Hallo iedereen,
Ik ben ondertussen terug van vakantie.
Vandaag geef ik jullie iets meer uitleg over dit kaartje, namelijk het 3-lagen kaartje.  
Ik vind ze enorm leuk om te doen, het geeft iets extra vind ik persoonlijk.

Hi everybody,
I am back from my vacation.
Today I will give you this beautiful 3-layer card. 
 I really like to make these, it gives the card something extra I think






Je begint met het kiezen van je cardstock als achtergrond, 
ook het cardstock waarop je de kaartjes gaat matten.
Ik heb hier voor een grijze achtergrond gekozen 
met een soort turqoise waarop ik ga stencillen.
De maten van de kaartjes heb ik hieronder op de foto bijgeschreven.


You start by choosing your cardstock for the background as well as the cardstock for the matting of the layers.
I've chosen for a grey matting paper,
and a nice turqoise for my stencilling.
The measurements are in the pictures below






Om te beginnen neem je een lijmroller die niet permanent is, 
en plak je de drie kaartjes die je gaat bewerken op elkaar.  
Ik plak ze onderaan vast met een stukje washi tape, 
zodat ze niet gaan bewegen wanneer ik spons.

To start off, you take a non permanent glue runner or tape, 
and layer the 3 pieces of cardstock.  
On the bottom I put a piece of washi tape, 
so that they can't move around when I'm sponging on my colour





De volgende stap is om je stencil goed vast te maken op je craft mat.
Ik gebruik hier de grunge 2 stencil (470.801.052)

The next step is to secure your stencil on your craft mat
I am using the Grunge 2 stencil (470.801.052)





Neem de inkt die je wilt gebruiken, en gebruik een vingersponsje (een ander sponsje gaat natuurlijk ook perfect).  Ik heb gekozen voor dezelfde kleur inkt als mijn cardstock, dat geeft een mooi diep effect.

Take your ink, and use a finger dauber, (another kind of sponge works as well).
I've chosen for the same colour of ink, that matches the cardstock. 
I really like the look of that




Als je tevreden bent met je inkten, haal je de stencil weg, en zie je dat alle 3 de laagjes mooi één geheel vormen.  Neem vervolgens de tekst die je wilt stempelen. ik heb een stempelhulp gebruikt, want ik ken mezelf, anders stempel ik gegarandeerd schuin :-)

When you are happy with your inking, remove the stencil, and you will see that the 3 layers will be alligned perfectly.
Then take your text stamp of your choice.
I've used a stamping tool, because I know myself, I will definitely stamp crooked :-)





Als laatste haal je de laagjes voorzichtig van elkaar, en mat je ze afzonderlijk op het bijbehorende cardstock.  Let hier wel op dat je ze niet ondersteboven plakt, want dan klopt het plaatje niet meer.
Vervolgens heb ik wat decoratie aangebracht, en met een witte gelpen wat accenten.
Ik ben blij met het resultaat

Finally you take the layers apart, really careful.  And glue them on to the cardstock.  Pay attention to tape them all the correct way, or the picture will not be the same again.
I have put on some rhinestones, and added some accents with my white gelpen.
I am really pleased with the result of this card



Bedankt voor het kijken op de blog, en plaats jullie creaties graag in de Facebook groep
Fijne dag

Thank you for watching, and please, share your creations on our Facebook group.
Have a nice day









Geen opmerkingen:

Een reactie posten