Pagina's

maandag 11 juni 2018

Make your own Art Journal

Hallo allemaal,

Hello everyone,


 vandaag heb ik zelf een Art Journal gemaakt. Het voordeel hiervan is dat je op los papier kan werken en ook nog heel gemakkelijk weer papier kan toevoegen.

-

today I've made my own Art Journal. The advantage of this is that you can work on a seperate piece of paper and you can also easily add paper.


Ik ben begonnen om grijsboard op maat te snijden. 
Kijk eerst goed naar de maat van je papier wat je er in wil en zorg dat het tussen de gaatjes past en dat het breed genoeg is.

Het grijsboard heb ik aan beide kanten in de witte gesso gezet. Het grijsboard is aan de binnenkant met elkaar verbonden met een stevig stukje kraft papier.
Laat een beetje ruimte tussen de stukken grijsboard.

-

First I cut the cardboard in the right size. Make sure that the paper fits between the holes and also make sure that is is wide enough.

I applied white gesso on the cardboard. The cardboard is connected on the inside with a piece of sturdy craftpaper. 
Leave a small amount of space between the cardboard pieces.


 Ik heb de binnen en de buitenkant in de blauwe acrylverf gezet.

-

I painted the inside and the outside blue with acrylic paint.


Bij de volgende stap ga ik dit stencil gebruiken 470.803.043.

-

For the next step I'm going to use the stencil 470.803.043.


 Ik heb witte structuur pasta aangebracht met behulp van het stencil en toen het goed droog was heb ik hier en daar Distress Ink aangebracht.

-

I applied white texture paste with the stencil and when that had dried I applies Distress Ink.


Voor de voorkant heb ik hetzelfde stencil gebruikt als op de achterkant, maar heb minder structuur pasta aangebracht omdat ik er nog een tekst op wou stempelen. 
Voor de rug heb ik het stencil 470.803.046 gebruikt en ik heb hier en daar wat gestempeld.

-

I used the same stencil on the front, but I applied less texture paste, because I wanted to stamp a text on the front. 
And for the spine of the journal I used the stencil 470.803.046 and I used some stamps.


Ik heb ook vast één achtergrond gemaakt voor in mijn Art Journal.
Ik heb drie kleuren Distress Oxide op mijn craftsheet aangebracht en daar water over heen gesprayed.

-

I also made one background for in my Art Journal. I applied three colours of Distress Oxide on my craftsheet and sprayed some water on it.


De achtergrond ga ik met dit stencil bewerken 470.802.048.

-

I'm going to use the stencil 470.802.048 on the background.


Ik heb met behulp van het stencil met een groene Distress Oxide de motieven op de achtergrond aangebracht.

-

I used green Distress Oxide with the stencil to create the motives on the background. 


Ik heb twee linten door de gaatjes gedaan en aan de buitenkant vast geknoopt. Ik heb het papier dubbel gevouwen en zo kan je de bundels met papier onder het lint doorschuiven.

Ik heb twee bundels gemaakt, maar drie zou ook kunnen. Het papier heeft allemaal dezelfde maat, maar je kan ook met verschillende maten werken, en het is ook mogelijk om verschillende soorten papier of enveloppen te gebruiken.

-

I put two ribbons through the holes and I tied them on the outside. I folded the paper in halve and then you can slide the bundels of paper under the ribbons.

I made two bundles, put you could use three. The paper is all the same size, but it is possible to use different sizes and it is also possible to use multiple types of paper or envelopes.


De voorste binnenkant heb ik ook nog wat teksten op gezet met het stencil 470.850.000.
 Ook heb ik op beide binnenkanten spetters aangebracht met witte acrylverf.

-

I used the stencil 470.850.00 to apply the text on the inside of the front panel. 
And I applied white spatters with acrylic paint. 


Dit is het eind resultaat, hopelijk heb ik jullie hier mee kunnen inspireren.

Hartelijke groet,

-

This is the end result, hopefully I've been able to inspire you.

Kind regards,



3 opmerkingen:

  1. wauw wat een resultaat. De duidelijke uitleg is super om ook aan de slag te kunnen gaan
    liefs Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig gedaan, leuk zoals je de verschillende masks hebt gebruikt.
    gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen