Pagina's

zaterdag 27 oktober 2018

vogeltjes kaart

 
Hallo Iedereen, Vandaag ga ik aan de slag met mijn bigshot en mijn favoriete stencil (ik val in herhaling, ik weet het :-) ) . De Spirograph 1 stencil (470.803.049) Hier heb ik deze leuke kaart mee gemaakt   Hello everybody, today I will be working with my bigshot and my favorite stencil (I've told this before, I know :-) ) The Spirograph stencil (470.803.049) I've made this fun card with it.
 
 
We gaan eraan beginnen.
Eerst moet je even uitzoeken hoe je de stencil wilt, 
ik heb hem even vastgeplakt met een stukje tape.
Dan ben ik gaan kijken op mijn bigshot, hoe ik ermee kan embossen.
Basisplaat op tab 1, bovenop een clear cutting plaat, 
vervolgens heb ik de embossing mat, en dan het papier met de stencil op, 
en als laatste heb ik de impressions plaat gebruikt, 
en zo door mijn bigshot gehaald.  
Is even worstelen, maar als het gelukt is en je haalt je papier eruit, 
krijg je net hetzelfde effect als je een embossing folder zou gebruiken. 
 Ik vind het een enorm gave techniek, 
en kun je weer veel meer doen met je stencils
 
 
Let's get started
First, you have to think where you want your stencil to go on the paper, 
I've taped it down with a small piece of tape
Then I looked on my tabs of my bigshot, how I can emboss a stencil
Base plate 1, a clear cutting plate on top,
next the embossing mat, the paper and the stencil on top
and finally I've added the impressions plate.
Crank it through your bigshot, and when you're finished, 
you should get the same result as when you emboss with an embossingfolder
I find it a really great technique,
and you can create more with your stencils
 
Ik heb de stencil op zijn plaats gehouden met een stukje tape, 
zo ben ik begonnen met kleur erop te sponzen.  
Ik ben begonnen met een gele kleur die overgaat in een oranje, 
en vervolgens in een rode kleur.
 
 
I've held the stencil in place with a piece of masking tape,
i've started blending on some color, first a yellow, 
next an orange and finally a red color
 
 
 
Als je de stencil weghaalt, krijg je vervolgens een verhoogd patroon van de stencil, kei leuk
 
 
If you remove the stencil, you get a raised image from the stencil, isn't it fun
 
 
Ik heb waterspetters toegevoegd en deze aan de lucht laten drogen.
Toen de kaart droog was, vond ik het witte gedeelte te fel afsteken tegen de rest, dus heb ik die zachtjes gesponsd met een gele kleur
 
I've added water splatters, and let it air dry.
When the card was dry, I found the white areas to bright against the rest of the card,
so I've sponged again lightly with the yellow color
 
 
 
Ook heb ik een stikrandje rond de kaart gedaan, geeft altijd een leuk effect.
Ik vond de vogeltjes stempel heel toepasselijk en leuk
 
I've also added a stitch around the card, always a cute effect.
I thought the birds were appropiate and fun for the card
 
Een kaartbasis eronder, en de kaart is klaar om verzonden te worden.
 
I've added a card base, and the card is ready to be sent
 
 
Dat was mijn blogpost weer voor de maand oktober.
Hopelijk vinden jullie het een toffe techniek, en gaan jullie deze nu massaal uitproberen.
Laat zeker je creaties zien in onze Facebook groep, ben er echt benieuwd naar
 
Fijne dag
 
This was my October blogpost.
Hope you like the technique I've showed you, and you can try it out yourselves.
Please do show us your creations in the Facebook Group.  
Can't wait to see what you've created
Have a nice day
 
 
 

2 opmerkingen: