Pagina's

woensdag 22 november 2017

You've got mail

Hallo allemaal,

Hello everyone,

Deze maand worden er door Pronty Crafts ontzettend mooie stencils en MDF producten uitgebracht.
 We kunnen helemaal los met onze creativiteit. Ik heb de Mail box gedecoreerd met een heel mooi nieuwe stencil.


Really beautiful Stencils en MDF products from Pronty Craft. I decorated the Mailbox with one of the new stencils.


Welke materialen heb ik gebruikt:
  • Pronty: 3D mailbox, 4 mm. Artikelnummer: 460.423.720
  • Pronty: stencil Spirograph. Artikelnummer: 470.803.409
  • Verf en eventueel witte gesso
  • Twee kleuren verf en zwart voor de accenten
  • Witte gelpen
  • Diverse stempels welke zijn gekleurd met de Copics.
       The Materials I have used:
  • Pronty: 3D mailbox, 4mm. Article number: 460.423.720
  • Pronty: Stencil Spirograph. Article number: 470.803.409
  • Paint and possibly gesso
  • Two colours paunt en a little bit black paint for some accents
  • White gel pen
  • A few stamps, wich I have colored with the Copic Markers




Om te beginnen heb ik de onderdelen allemaal voorzien van twee kleuren verf. De ondergrond heb ik deze keer niet met gesso voorbewerkt. Ik wilde een doffer effect. Als je gesso gebruikt als basis, zijn de kleuren helderder. Het is belangrijk om niet te veel verf te gebruiken, dan gaat het mengen/blenden van de kleuren gemakkelijker.

First I have painted all parts with two colours of paint. This time I have not worked with the gesso, because I wanted a dull effect. When you use Gesso, the colours stay more clear.
It is important not to use too much paint because blending the colours is then much easier.





Na het opbrengen van de twee kleuren ga ik met een "schone"tool de kleuren mengen. Ik meng de lichte kleur naar de donkere kleur. Dit doe ik met ronddraaiende bewegingen en ik oefen maar weinig druk uit. Zo mengen de kleuren zich makkelijk in elkaar en zie je weinig harde strepen.
Even aan de lucht laten drogen. Ik gebruik liever geen heattool omdat er blaasjes op de verf zouden kunnen ontstaan.

After applying the two colors I used a clean tool to blend the colors. I have mixed the light colour to the dark colour. I do this with circular movements. Just exercise a little pressure so the colors blend easily together. Then I let dry the project.



Daarna ga ik verder met het stencil. Het sjabloneren gaat beginnen. Een heerlijk rustgevend klusje. Wel is het belangrijk dat je maar heel weinig verf neemt. Echt heel weinig want de kans dat de verf onder het stencil gaat zitten is snel aanwezig. Dan heb je geen strakke lijnen meer zoals het stencil heeft. Voordat ik de tool aanbreng op het project, dep ik de tool altijd even af op een stukje keukenrol.

After that, I continue with the stencil. Let the stenciling begin!  This is really an wonderful relaxing job.
It is very important that you use less paint. Just a little bit. This way you get clean lines. Before I apply the tool to the stencil, I depute the tool on a piece of kitchen paper.



Als alles droog is,  ga ik de accenten aanbrengen. Dit doe ik met zwarte verf. Voor dit project heb ik ervoor gekozen om op de randen extra accenten aan te brengen. Je kan natuurlijk ook op diverse plaatsen accenten aanbrengen. De zwarte accenten heb ik met een witte gelpen omlijnd. Zo springt het bijna van de mailbox af.

When everything is dry, I will put a few accents.  I have used black paint.  Then I have outlined the black accents with a white gel pen. This way the mailbox jumps out of your desk.



Als laatste heb ik diverse stempels afgedrukt en deze ingekleurd met de Copic Markers, Natuurlijk kun je je eigen favoriete kleurmiddel gebruiken.  Als laatste de stempels uitgeknipt en opgeplakt.

Finally, I have stamped a few pictures and colored them with the Copic Markers. Then I have cut out the images and pasted them on the mailbox.



Heel veel plezier met de geweldige nieuwe collectie van Pronty Craft.

I wish you all lots of fun with the great new collection of Pronty Crafts.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten