Pagina's

dinsdag 2 januari 2018

Seek Magic Every Day

Hallo allemaal, mijn naam is Boukje van der Weit, sinds kort 51 jaar en wonend in Drachten. Getrouwd met Jan Wytze, moeder en schoonmoeder en binnenkort hopen we pake en beppe (opa en oma) te worden! Sinds ik gestopt ben in het onderwijs, geef ik creatieve workshops bij 'Boukjes Workshops!', vanaf eind januari in mijn nieuwe workshopruimte in Drachten! Voor iedereen de beste wensen voor een creatief 2018 toegewenst!


Hi, my name is Boukje van der Weit, 51 years old and living in Drachten/Holland. I'm married to Jan Wytze, mother and mother in law, very soon we hoped to be grandparents! Since I'm no longer a teacher at primary school, I'm giving creative workshops at 'Boukjes Workshops!' At the start of this new year, I wish you all the best for 2018!

Ik vind het superleuk dat ik (gast)designer mag zijn bij Pronty, ik mag aan de slag met de Mixed Media/ Homedeco artikelen!
I'm proud to be a (guest)designer for Pronty, I shall work with the Mixed Media/ homedeco products.

Voor vandaag heb ik een A4 Clipboard met penhouder voor jullie bewerkt en ik neem je stap voor stap mee in het proces.
For today I made a A4 Clipboard with a penholder en will show you how I did it.


-Neem je A4 mdf clipboard 461.941.706 en zet die eerst met een roller of sponsje in de witte gesso. (De Dutch Doobadoo white gesso is mooi dekkend!)
-Neem een paar kleuren verf waarmee je de achtergrond wilt maken. Ik vind het heerlijk om met mijn vingers te werken en bracht de verf met mijn vingers aan, maar een kwast of sponsje kan natuurlijk ook. Gebruik de witte verf om de kleuren te blenden en mooi in elkaar over te laten lopen.

-Prepare your clipboard with white gesso
-Paint your background with acrylic paint, I love to use my fingers for this!


-Breng met dezelfde kleuren en een sponsje verf aan door het stencil Plants 470.805.033 , zorg daarbij dat de bladeren een mooi contrast vormen tegen de achtergrond.

-Use the same colours and a sponge on the Maskstencil Plants 470.805.033


-Breng langs de rand kleine vierkantjes aan met het stencil Triptych 470.803.046 en Dutch Doobadoo white gesso en een sponsje. Ondertussen heb ik mijn beschermingstape eraf gehaald en de randjes bijgewerkt met een kwastje.

-Do the same on the borders with the stencil Triptych 470.803.046 en the white gesso


-Stempel met een dopje witte rondjes met de gesso en verf de rondjes met je vingers wit als basis voor de kleur die je wilt aanbrengen, zo blijven je kleuren mooi fris!

-Stamp with a bottlecap circles on your background and make them white with gesso, this will give you a nice surface, so your colours will stay fresh!


-Breng met de Gelatos een beetje kleur op de rondjes en veeg dit met je vingers uit.
-Maak stipjes en spetters met de Molotow Markers, vermeng wat gesso met water en spetter dit met een penseel in de achtergrond.
-Haal eventueel het beschermkapje van de clip.

-Give just a little colour on the circles with the Gelatos, use your fingers to spread the colour and make little dots with the acrylic markers. Make splatters with a brush and gesso mixed with water.


-Neem met een babydoekje kleur van de Gelatos en breng door een stukje stuctape nog wat kleur en structuur in de achtergrond.

-Take a babywipe to make texture with the blue and green gelatos.


-Ik besloot er een tekstbord van te maken, maar je kunt het clipboard natuurlijk nog steeds gebruiken om briefjes mee vast te klemmen.
-De tekst Magic 477.400.010 is een Self-adhesive stencil met een plaklaagje, zodat je deze op je ondergrond kunt vastplakken, erg handig omdat je tekst nu niet verschuift tijdens het sponsen. Het sponsen deed ik met de zwarte Dutch Doobadoo black gesso.
-Zet stipjes rond de buitenrand met een zwarte acryl marker.

-To make a textboard, I used the Self-adhesive stencil Magic 477.400.010 with a sponge and black gesso. Make little dots on the edges with a black acrylic marker.


-Bevestig tot slot nog een bloementoef bovenaan je clipboard als extra versiering en schuif een potloodje in de penhouder.

-At the end I adhere a flower and a little pencil to finish my project.


Wil je je clipboard gebruiken als notitiebord, dan is het handig om zonder reliëf te werken, zoals ik hier heb gedaan, maar met meer structuur en reliëf wordt je clipboard een echte blikvanger!

Leuk dat je hier kwam kijken, tot de volgende keer!
Thanks for visiting us!


3 opmerkingen: